Monday 11 December 2017

Systemy handlu afro eurazjanskiego


Błąd serwera w aplikacji. Runtime Error Description: Na serwerze wystąpił błąd aplikacji. Aktualne ustawienia błędów niestandardowych dla tej aplikacji uniemożliwiają zdalne wyświetlanie informacji o błędzie aplikacji (ze względów bezpieczeństwa). Mogłoby to jednak być przeglądane przez przeglądarki działające na lokalnej maszynie serwerowej. Szczegóły: Aby umożliwić wyświetlanie szczegółowych informacji o błędach na zdalnych maszynach, należy utworzyć tag ltcustomErrorsgt w pliku konfiguracyjnym quotweb. configquot znajdującym się w katalogu głównym bieżącej aplikacji sieciowej. Ten tag ltcustomErrorsgt powinien wtedy mieć jego atrybut quotmodequot ustawiony na quotOffquot. Uwagi: Bieżąca strona o błędzie, którą widzisz, może zostać zastąpiona niestandardową stroną błędu, modyfikując atrybut quotdefaultRedirectquot znacznika ltcustomErrorsGt aplikacji, aby wskazać niestandardową stronę błędu URL. h2g2 Przewodnik po autostopach do Galaktyki: Earth Edition The Afro - Eurazjatycki System Obrotu w XIII i XIV w. W latach między 1250 a 1350 r. Afro-Eurazja odnotowała wzrost wielkości handlu międzyregionalnego. Było wiele przyczyn tego wzrostu, podobnie jak w przypadku ostatecznego spadku systemu handlowego. Przede wszystkim są to nadejście Mongołów jako siły militarnej i koniec Mrocznych Wieków w Europie. System spadł z kilku powodów, w tym wybuchu dżumy dymienicznej. zmiana klimatu znana jako mała epoka lodowcowa i zamieszanie polityczne w kilku krajach, zwłaszcza w Chinach. Główne cechy sieci handlowej Afro-Eurazja Duża ilość gruntów między Anglią na zachodzie i Chinach na wschodzie oraz Rosja na północy i na południu w języku Java nazywana jest całością jako Afryka-Eurazja. W średniowieczu, do około 1350 r., Obszar ten był ruchliwym obszarem handlowym, z przyczepami handlowymi i statkami wchodzącymi i wychodzącymi z oaz na pustyni i portów nad oceanem, handlujących towarami z Chin, Indii, Arabii, Mongolii, Morza Śródziemnego, Afryce i Europie. Pomimo, że wiele towarów przebyło duże odległości w Afro-Eurazji, niewielu handlarzy przebyło cały region. Zamiast tego obszar został podzielony na mniejsze okrążające się koła. Towary były sprzedawane na tych mniejszych obszarach i przewiezione do miast, w których zachodzą dwa lub więcej kręgów handlowych. Towary z jednego obszaru mogłyby być przedmiotem obrotu na waluty lub towary z innego regionu, które były sprzedawane na rynkach w okolicy lub przeniesione do następnego kręgu handlowego. Wenecki podróżnik i kupiec Marco Polo wspomniał, jak zabrano towary z Cambay w Indiach do Aden, a następnie do Aden, które są przewożone stamtąd do Aleksandrii. W ten sposób towary mogłyby być sprzedawane na całym świecie, od północno-zachodniej Europy (południowej Anglii, Francji i Niemiec) do Azji Południowo-Wschodniej (Sumatra, Zachodnia Jawa, Malezja i Borneo) bez handlu, który spędził wiele lat podróżując dobra. Obszary w obrębie handlu były stosunkowo niezależne, ale towary nie mogły być sprzedawane na całym świecie bez współpracy i zrozumienia między handlowcami różnych ras, religii i klas. Towar ostatecznie trafił na rynki lokalne. Sędzia i podróżnik z Tanger, Ibn Battuta, zauważyli zasięg lokalnego handlu w Egipcie. Zauważył, że nie ma potrzeby podróżowania po Nilu do podjęcia jakichkolwiek postanowień z nim, ponieważ mógłby zejść do banku w celu zakupu zapasów w razie potrzeby. Widział ciągły cykl bazarów z miasta Aleksandria do Kairu, gdy miasta i wioski nawzajem się nawzajem wzdłuż wybrzeża bez przerwy. Marco Polo dokonał bardzo szczegółowych obserwacji transakcji handlowych w swoich podróżach. Zauważył praktyki handlowe w Indiach, wymienione jako eksport pieprzu i imbiru, oprócz cynamonu w dużej ilości i innych przypraw. turby i kokosy. Kupcy powrócili z mosiądzu, które używają jako balast, tkaniny złota i jedwabiu, sendelu, złota, srebra, goździków, spikenarda i innych podobnych przypraw, które tu nie są produkowane. Arabia była prawie dosłownie centrum sieci handlowej w XIII i XIV wieku. Towary zostały przywiezione do Arabii z każdego zakątka świata. Kilka kręgów handlowych pokrywało się nawzajem, włączając Arabię. Jeden z Arabii Południowo-Zachodniej do Afryki Północnofryzyjskiej (do Nilu), jeden z Południowo-Wschodniej Arabii do Zachodnich Indii, jeden z północno-zachodniej Arabii do Włoch i Morza Czarnego (w tym wszystkie wyspy Morza Śródziemnego i Afryka Północna , w tym Kairze) i jeden z Arabii Północno-Wschodniej do Morza Kaspijskiego (w tym z Bagdadu, Tygrysu i Eufratu). Wkład Europes do sieci handlowej obejmował zboże, drewno, metale szlachetne, futra i skórki, wełnę i wełniany towar oraz niewolników. W zamian otrzymywali luksusowe towary, takie jak jedwab, porcelana, przyprawy i papier. Oczywiście, te produkty były bardzo kosztowne, gdy były sprzedawane w całym znanym świecie, kilkakrotnie wymieniając ręce. Towar został przetransportowany wielbłądem lub morzem, w zależności od marży zysku. Na przykład jedwabie i przyprawy mogły być transportowane w pociągach wielbłądów, ponieważ były lekkie i drogie. Jednak większe, cięższe towary, takie jak rudy żelaza, były przewożone na statkach, pomimo zwiększonego kosztu i niebezpieczeństwa związanego z podróżowaniem drogą morską. Zanim Mongołowie podbili Chiny w latach 1260-tych, handel nie był powszechny. Pomimo największej populacji i produkcji przemysłowej, zniechęca się handel. Zamiast tego opracowany system hołdu dostarczał Chinom towary. Ibn Battuta opisał transakcję, którą obserwował podczas pobytu w Delhi, w której król Chin przysłał do sułtana setki mameluków i dziewcząt niewolników, pięćset sztuk szmatki aksamitnej, pięć muszli piżmowych, pięć szat ozdobionych klejnotami, pięć haftowanych drętów , i pięć mieczy. Sułtan zajął się obecnością z setkami koni pełnych i koniowatych, sto mężów niewolników, stu hinduskich śpiewów i tańczących dziewcząt, piętnaście stu kawałków tkaniny, niezrównanego piękna, dużego namiotu, sześciu pawilonów, czterech kandelabry złota a sześć srebrnych emaliowanych, cztery złote baseny z ewersami i sześcioma srebrnymi dorzeczkami, dziesięć haftowanych szwów z sułtańskiej szafy i dziesięć czapek noszonych przez niego, z których jeden noszono perłami, dziesięć haftowanych drżaczy, których jeden był zakurzony w perełach, dziesięć mieczów, jeden z pochwy pochowany w perły, rękawiczki w perły, piętnaście eunuchów. Po tym, jak Mongołowie przejęli kontrolę nad Chinami, system światowy korzystał ze zwiększonego handlu. Wzrost sieci handlowej Mongołów Pojawienie Mongołów jako głównej potęgi pod koniec XI i na początku XII wieku doprowadziło w końcu do rozbudowy sieci handlowej o Chiny i umożliwiło wykorzystanie trasy lądowej przez południową Rosję do Azji Zachodniej , która wcześniej była zbyt niebezpieczna dla regularnych przyczep kempingowych. Po Mongołów pod Genghis Khan, a później Kubla Khan, zdobył dużą część Azji, z Bagdadu do Chin, zachęcono handel, a handlowcy byli chronieni przed złodziejami i bandziorami na szlakach handlowych. Inwazja mongolska Chin była korzystna dla światowej sieci handlowej. Przed inwazją Chiny były wyspiarskie, a rząd (pod dynastią Song) nie pozwolił Chińczycy Han opuszczać granicy Chin na handel. Pod dynastią Yuan (Mongol) zwiększyły się technologie, a chińską sieć handlową dodano do sieci globalnej. Pod dynastią Yuan Chiny stały się jednym z największych centrów handlowych na świecie. Marco Polo przypisuje to obecność Kubli Khans. Twierdził, że bardziej cenne i kosztowne wyroby są przywożone do Khan-Balik niż do jakiegokolwiek innego miasta na świecie. Twierdził także, że to z powodu samego Wielkiego Chana, który mieszka tutaj, z panów i pań, ogromnej liczby hotelarzy i innych mieszkańców oraz odwiedzających, którzy uczestniczą w sądach przybyłych tu przez Chan. Marco Polo szacuje, że każdego dnia do miasta wkracza ponad 1000 ładunków jedwabiu. Duża liczba ludności w Chinach i zaawansowana technologia znacznie wzrosły w handlu między XIII a XIV w. Post-Dark Ages Europe Europe włączyła się w światowy system ekonomiczny stosunkowo późno, po zakończeniu Mroku, gdy handel był już dobrze ugruntowany na Bliskim Wschodzie. Europa była połączona jedynie z siecią handlową poprzez swoje kontakty w śródziemnomorskim kręgu handlowym, które rozciąga się od Genui (północne Włochy) na zachodzie do Kairu na południowym wschodzie i Caffa (na Morzu Czarnym) na północnym wschodzie, zarówno z których były duże centra handlowe. Europa zdała sobie sprawę z handlu występującego na Bliskim Wschodzie podczas pierwszych wypraw krzyżowych pod koniec XI wieku, kiedy pielgrzymi zyskiwali upodobania do egzotycznych i luksusowych towarów dostępnych w większości centrów miast środkowo-wschodnich. Kontakt z resztą świata zachęcał do produkcji w północno-zachodniej Europie, ponieważ towary zostały specjalnie przeznaczone na handel egzotycznymi luksusami. Spadek sieci handlowej System handlu światowego przeszedł drastyczny spadek koniunktury w XIV wieku. Ten upadek doprowadził wielu historyków do założenia, że ​​kiedy Europa stanie się światową potęgą po 1500, różne europejskie imperium było pierwszym przykładem globalnej sieci handlowej. Niedawno historycy zdali sobie sprawę, że przed rokiem 1500 system Afro-Eurazji był wyrafinowany system handlu, który spowodował wiele przyczyn, w tym zmian klimatycznych, rozprzestrzeniania się dżumy dymnej i niepokojów politycznych. Zmiany klimatyczne Klimat ulegał drastycznej zmianie około roku 1300, a globalne temperatury obniżyły się w tym, co było mało znane z epoki lodowej. Uprawy nie powiodły się na całym świecie, a Grenlandia w końcu musiała zostać porzucona. W latach trzydziestych światowy system handlu wykazał oznaki bliskiego upadku. Banki upadły we Włoszech, porty w Genui i Wenecji przestały się rozwijać, trudności w pracy w Flandrii 1 spowodowały produkcję ubogiej jakości tkaniny, a liczba wojen lokalnych wzrosła, podobnie jak koszty ochrony. Plamica dżumy W tym samym czasie świat zmagał się z większym problemem - rozprzestrzenianiem się dżumy dymienicznej. Zaraza prawdopodobnie powstała w Azji Centralnej i była przenoszona przez zarażone pchły z mongolskimi jeźdźcami do południowej i północnej Azji. Rozprzestrzenił się na Caffę na Morzu Czarnym, gdy Mongołowie oblężili miasto i zostali zabrani na Morze Śródziemne u szczurów na pokładzie statków handlowych. Potem prawdopodobnie rozprzestrzeniał się wzdłuż tras handlowych. Obszarami, na które najgroźniej dotknęła plaga, były zazwyczaj centra handlowe, a oddalone tereny i szlaki handlowe o ograniczonym znaczeniu poprawiły się lepiej. Ming Rebelia W cesarskich Chinach, trudności gospodarcze i problemy polityczne, a 1368 Ming Rebellion doprowadziły do ​​upadku dynastii Yuan. Chiny, pod panującą Ming (genialną) Dynastią, wycofały się z globalnej sieci handlowej. Utrata jednego z największych kręgów handlowych przyczyniła się do spadku całego systemu. Przeszłość i teraźniejszość Zrozumienie wydarzeń, które doprowadziły do ​​powstania globalnej sieci handlowej w średniowieczu, a także wydarzeń, które doprowadziły do ​​jego upadku ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym świecie. Wydarzenia, które miały miejsce Kilka lat temu w Afro-Eurazji bezpośrednio doprowadziły do ​​rozwoju systemów we współczesnym świecie. Przeszłość nie jest izolowana od teraźniejszości, jest integralna w zrozumieniu teraźniejszości i pomaga przewidzieć przyszły przebieg wydarzeń ludzkich. Jedną z największych nieporozumień dotyczących przeszłości, która ujawniła się w ostatnich kilku dekadach, jest błędne założenie Eurocentric, że Europa zawsze wyprzedzała resztę świata kulturowo i ekonomicznie. Lepsze zrozumienie Bliskiego Wschodu i Azji jest niezwykle istotne w dzisiejszym społeczeństwie. Dalsze czytanie Ross E. Dunn, Przygody Ibn Battuta: muzułmańska podróżnik z XIV wieku (Berkeley: Uniwersytet w Los Angeles Press, 1976). Marco Polo, Marco Polo: podróże. ed. Ronald Latham (Harmondsworth, Middlesex: Penguin, 1958). Ibn Battuta, podróże Ibn Battuta. ed. Tim Mackintosh-Smith (Londyn: Picador, 2002). 1 Obszar Europy stanowi obecnie część Belgii. Odnowienie systemu handlu Indian Ocean. A. Handel Oceanem Indyjskim 1. Afro-eurazjatycki handel wznowił się na Oceanie Indyjskim z powodu upadku Mongolskiego lądu. Prezentacja na temat: I. Odnowienie systemu handlu uprawnieniami do Oceanu Indyjskiego. A. Handel Oceanem Indyjskim 1. Afro-eurazjatycki handel wznowił się na Oceanie Indyjskim z powodu upadku Mongolskiego lądu. Transkrypcja prezentacji: 2 A. Handel Oceanem Indyjskim 1. Afro-azjatycki handel wznowił się na Oceanie Indyjskim z powodu załamania szlaków handlowych Mongolów w C. Azji 2. Handlu na Oceanie Indyjskim: - klejnotów metali szlachetnych - rzadkich przypraw (imbiru) , cynamon, pieprz, gałka muszkatołowa, goździki) - karmy - karmel 8 5.Indian Ocean Handel zdecentralizowana spółdzielnia 6 interesów handlowych stworzyły regionalne sieci handlowe 7.E. Afryka: złoto Arabia: konie, niewolnicy przybrzeżne Indie: przyprawy otrzymały towary z wschodniego wybrzeża Strait of the Malacca: miejsce spotkań między Chinami a Oceanem Indyjskim 10 B. Wybrzeze Swahilijskie Wielkie Zimbabwe 1.Swahili Coast: --800 mil długi z handlem Afryką do Azji - kulturalna dyfuzja z Indii, Arabii, Chin - przemawianie islamu - waluta z kraju śródziemnomorskiego Wielkiej Zimbabwe Swahili - tworzenie języka handlowego: Swahili (brzegi) 2. Wielki Zimbabwe (dom kamienia): 1250- 1450 CE - dalekobieżny handel na odległość w złocie - kryzys ekonomiczny z wylesiania w wyniku nadmiernego wylesiania 11 Arabia Saudyjska Aden nad Morzem Czerwonym Aden 1.przy geografii geograficznej - monsunowe wiatry zakupiły deszcz w Arabii - port informacji na temat połączenia Egiptu , E. Afryka, Indie 13 D. Indie: Gujarat Wybrzeże Malabar 1.Gujarat: pomyślne z handlu bawełną indygo 2. władcy Muzułmańczycy rozszerzyli się na hinduistyczne państwa 3.Malabar Coast: przyprawy 15 E. Powstanie Malakki 1.Pasażnik do Morza Śródziemnego w Chinach 2.Zespół z Chinami 3.Maciccan konwersji na Islam promował handel 4. Punktem sprzedaży dla wszystkich handlowców z Indyjskiego Oceanu 17 A. Rozproszenie architektury 1.Lokalne style budynku meczetu - pływanie w Mali - wpływy Heindu w Indiach - kamień koralowy w wybrzeżu Swahili 2.Etiopskie kościoły chrześcijańskie 18 B. Rozprzestrzenianie się religii 1. Rozprzestrzenianie islamu na całym obszarze Oceanu Indyjskiego 2.Marriage rozprzestrzeniał islam (do 4 żon) 3.Islam pchnął buddyzm z indyjskich chrześcijan koptyjskich 4.Coptycznych chrześcijan w Egipcie 19 Rozprzestrzenianie się powszechnych religii z 300-1500 CE Buddyzm Hinduizm Islamizm chrześcijaństwo 20 C. Społeczne skutki płci 1. Wzrost niewolnictwa (handlarze niewolnikami arabskimi) 2.Mali wyeksportowane niewolników na całym Saharze 3.Ethiopia sprzedawali niewolników do Aden 4.Swahili Coast do Indii 5.Many kobiety niewolników sprzedawane jako słudzy, artyści i konkubiny 21 ZMIANY OCZYSZCZALNEGO CZASU Tło historyczne: dowody handlu między kulturami poprzedzają pisemne zapisy. Towary, ludzie i pomysły rozprzestrzeniły się w Afro-Eurazjatycką masę lądową w różnym stopniu i regularności. Znaczna zmiana nastąpiła między 100 pne a 1000 CE, które wprowadziłoby System Atlantycki i nowoczesną globalną sieć handlową. Proszę omówić zmiany w afrykańskich systemach obrotu, 100 BCE-1200 CE. 22 Zmiana przed zapisem 1. 3 fakty 2. analityczne zdanie Ciągłość 1. 3 fakty 2. zdanie z analizy Globalny kontekst 1. 3 fakty 2. analiza zdanie Serwer błąd w aplikacji. Runtime Error Description: Na serwerze wystąpił błąd aplikacji. Aktualne ustawienia błędów niestandardowych dla tej aplikacji uniemożliwiają zdalne wyświetlanie informacji o błędzie aplikacji (ze względów bezpieczeństwa). Mogłoby to jednak być przeglądane przez przeglądarki działające na lokalnej maszynie serwerowej. Szczegóły: Aby umożliwić wyświetlanie szczegółowych informacji o błędach na zdalnych maszynach, należy utworzyć tag ltcustomErrorsgt w pliku konfiguracyjnym quotweb. configquot znajdującym się w katalogu głównym bieżącej aplikacji sieciowej. Ten tag ltcustomErrorsgt powinien wtedy mieć jego atrybut quotmodequot ustawiony na quotOffquot. Uwagi: Bieżąca strona o błędzie, którą widzisz, można zastąpić niestandardową stroną błędu, zmieniając atrybut quotdefaultRedirectquot znacznika konfiguracji ltcustomErrorsGt aplikacji, aby wskazać adres URL niestandardowego adresu błędu.

No comments:

Post a Comment